بسم الله الرحمن الرحیم 

امشب شب شهادت امام جواد علیه السلام و دلم به شدت به یاد حال و هوای حرم باصفاشونه چه صفایی داشت تو اوج خستگی ها و درگیری های کربلا و ترمینال بغداد آخر شب رسیدیم کاظمین از سفر قبل خاطره درستی از کاظمین نداشتم و دوست داشتم این سفر برام خاطره ساز باشه 

اتوبوس رسید و لشگر خسته به زور راهی حرم شدن ولی این خستگی به خودش قسم تا بیرون حرم بود وقتی وارد حرم میشدی انگار رفتی حرم امام رضا شاید کسی باورش نشه ولی من احوالم احوال حرم امام رضا بود عظمت دو گنبد طلایی و متقارن، مناره های موازی صاحبان حرمین دم درحرم میخ کوبم کرد خاطره قبلی ام از این حرم طوفان شن بود به شدتی که هیچ چیز و نمیشد دید ولی سال پیش اون حجم عظمت و صفا رو دیدم

جای همه واقعا خالی 

قرار توقف سه ربع بود این قرار به نزدیک یک ساعت و نیم طول کشید

داخل حرم نمیشد حرم دید و بخوای گله مند باشی خیلی سعی می‌کردم حاجت بخوام ولی نمیشد زبونم به گله نمی‌گشت 

فقط باید محو تماشا بود و صحبت

آخر کارم تمام حاجت ها مثله یه فیلم جلوم رد شد

توی این حرم دلم میخواست همه رو یاد کنم مرده و زنده رفیق و نارفیق تا جایی که ذهنم یاد کرد ازشون یاد کردم انگار رسیده بودم به یه جایی که همه چیز داشت برا همه و میخواستم برا همه بردارم 

از بچه ها قایم میشدم و بعدش حسابی گله کردن و ناراحت شدن ولی دست خودم نبود دوست‌داشتم تموم نشه این زیارت

آخر کار نفرات آخر و خودم جمع کردم بردم برا ماشین ازشون سوال کردم دیدم آره اونا هم حس من و داشتن میگفتن میشه ما بعد لب مرز بهشون ملحق بشیم واز این دست حرفا. 

دکتر فرجی هم حرف دلش اینجوری بود، این و وقتی اومدیم از حرم بیرون با یه نگاه به ساعت و دیگه تموم شد وقت آقای مطیعی نشون داد؟؟!! 

 

لشگر خسته پر انرژی  تازه بعد از زیارت یادش اومد که 10 ساعتی هست که غیر از آب معدنی هیچی دیگه نخورده و غرغر ها شروع شد آخرشم جنگ.. 

ولی امام جواد وسط این جنگ و شهر بغداد بی اعتماد یه وانت پر غذا رو به لشگر گرسنه رسوند 

الان اگه بود همه سر جونشون میترسیدن و کرونا ولی اون شب دست های هر نفر هم قاشق بود هم ملاقه دیگه در این حد هیچی نبود و گرسنگان امام جواد هم زیاد

این خاطره از سفر اربعین از کاظمین واقعا برام شیرین بود

کاش دوباره قسمت من وقسمت همه بشه زیارت کاظمین 

الهی آمین 

ای کاش به حق امام جواد ریشه این کرونا و گرونی از سری این مملکت کنده بشه که روزگار مردم و یا کرونا پر کرده یا اوضاع این مملکت 

بگذریم که اوصاف این مکان در این مقال نمیگنجد

خب با یه دعا کار و تموم کنیم 

اللهم عجل لولیک الفرج🌸🌷

یا حق